søndag 21. februar 2010

Rask til halvmaraton

Jeg brukte høsten til å trene meg opp til å klare en halvmaraton. Jeg fulgte et opplegg i shape up, som var veldig bra. Øvde tre dager i uken med ulike typer treningsmetoder. Intervaller, styrke og utholdenhet.
Etter at jeg ble ferdig med det, har jeg fortsatt å trene, men kommer ikke videre. Men nå har jeg funnet i "I form" et treningsopplegg på å få opp farten til neste halvmaraton i september. Så nå er trening litt morsommere igjen.
Begge disse oppleggene beskriver hver treningsøkt, hva jeg skal gjøre, og det er så deilig å krysse av utført oppgave.
Litt tungt å løpe på all snøen synes jeg. Regner med at det blir en liten opptur når det blir vanlig underlag igjen.
Nå har det kommet så mye snø, så jeg tror det tar litt tid før skiløypene blir kjørt opp igjen. Men jeg kan gå på ski på gangveien så lenge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar