lørdag 21. august 2010

Noen sommerblomster








I år har det største bedet i hagen min vært overfylt. Utrolig hva hønsegjødsel kan gjøre av underverker ;-). Det første jeg gjorde når jeg kom fra ferie var å røske opp flere trillebårlast med stauder og busker som hadde spredd seg alt for mye. Hagen min er ikke så gammel, og da vi bygde huset og jeg begynte å lage bed, hadde vi mye å bruke penger på, så mange av staudene er saker jeg har sådd, fått eller sørget for at skal spre seg, slik at bedet ble fylt opp. Det betyr at ikke alt var gjennomtenkt før planting. Uansett har jeg hatt mye glede av bedet, men nå var spredning tatt overhånd og jeg måtte "ommøblere litt". Dette bedet er mot et gjerde, og her har vi begynt å male og sette opp nye fester så klatreplantene kan spre seg. Typisk at det da blir lange perioder med regn, slik at vi må vente med å få det ferdig.... Når jeg har startet med noe vil jeg se det ferdig!! Hvordan det nye bedet blir, ser jeg best neste år, da er vår nye uteplass med tak også ferdig, med gulv og peis, så jeg gleder meg allerede til neste sommer! Men det er fint nå også, synes jeg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar