onsdag 20. januar 2010

Ringvirkninger

Lå en stund våken i natt. Når jeg er så uheldig å ligge våken om natten, hender det at jeg tenker på en del jeg skulle gjort, men som jeg ikke har fått tid til eller som jeg gruer meg til osv. Det vil si at jeg ikke alltid er i godt humør når jeg ligger der og tenker på hvor trøtt jeg kommer til å være resten av dagen....

Men i natt lå jeg og flirte for meg selv. Jeg var i skikkelig godt humør og lå og tenkte på morsomme ting. Jeg lå også og tenkte på hvor mange hyggelige og imøtekommende mennesker jeg har møtt i det siste. Jeg har begynt på en del nye prosjekter i jobbsammenheng, og alle menneskene jeg møter er så hyggelige! Jeg blir så glad når folk er hygglige!!

Det jeg også lå og tenkte over, var hvordan hyggelig mottakelse smitter. Jeg blir glad, har lyst til å være hyggelig og snill mot alle tilbake.

Senere på dagen hørte jeg på Anne Grethe Preus på radioen som synger om at viktige ting blir større om vi deler med fler. Viktige ting er da, medmenneskelighet, kjærlighet, vennskap, omsorg osv. Og det var vel det jeg tenkte på i natt også. Jeg tenkte, både i natt og når jeg hørte sangen, at jeg vil huske på det. Jeg vil huske på at det hygglige spres og blir større jo mer man deler, og jeg vil huske på å være hyggelig!!!!

Dessverre gjelder nok det med at ting blir større når det deles, også for andre følelser mennesker i mellom. Viser du hat, smitter nok det, viser du aggresjon, kan det også smitte videre til andre.

Jeg skal jammen bidra til å spre gode følelser, for det var digg å ligge i natt å være i godt humør og kjenne at jeg synes det var så fint å møte mange hygglige mennesker!!!

1 kommentar:

  1. Jeg er også en nattfilosof.....men må innrømme at jeg helst ville hatt nattesøvnen...
    Det var en fin tanke at du vil spre gode følelser, det kommer det mye godt av.
    Klem,M

    SvarSlett